erradotdot.blogspot.com: dulu dan kini !

welcome

Saturday, February 16, 2013

dulu dan kini !

assalamualaikum . . .

dulu dan kini sering berkait rapat dengan zaman kanak-kanak dan juga zaman meningkat dewasa :-)
hehe aku wt entry nie sebenarnyaaaaaa aku teringin nk jadi budak-budak lagi .ahah :3



kalau tengok budak-budak sekarang nie, da x sama cam zaman aku budak-budak dulu . . yela, dulu time aku kecik2 g, mainan aku cuma yg berkaitan ngn sekeliling yg ade , baik yg kt depan rumah mahupun tepi2 rumah . . pokok , batu, pasir , air lopak ,air parit .huhu,2 la mainan aku. tp sekarang budak2 xmau da main bnde 2 semua .dorang sekarang main TABLET, PSP , tp kebanyakannye mesti la main mainan yg dperbuat dpd plastik yg da siap dsediakan, just tinggal main je . . hmm tp x elok gk kn main guna barangan plastik nie .

uhh oke2 . . nak thu x kenangan2 yg aku rindu kn time dolu-dolu 6_6
   erra rindu nakkkkkk  . . . . . . . .

  • manjat pokok ,dok atas pokok (tunggu mak panggil baru turun)
  • tangkap ikan (balik umah je mak marah sebab baju kotor bau busuk)
  • main masak2 - masak maggi guna kayu api berpinggan kn daun pisang (macam kt rumah xde dapo) hehe
  • main kejar2 / main rondas / main susun kasut , ermm mcm2 lg laa . . .
  • mancing
  • tangkap berudu 
hikhik B-)
padahal sekarang semua 2 da takut nk buat . . dulu penah la gk ,yela budak nakal kn, manjat sane manjat sini , penah la skli 2 manjat pokok <belagak nk pokok yg tinggi je> k cm nie cite nye aku manjat satu pokok 2 ,pokok 2 cm bntuk Y , oke try imagine ;-) haaa, disebabkan terlalu nakal , hambik kaw tersangkut kt tengah2 batang pokok 2 ! tersepit kt situ , uhh padan muka ,sape soh nakal mngalahkan lelaki . dala tinggi ,pastu tersepit pulak (uwaaaa menangis2 mintak tolong) . . . then nasib baik la pakcik aku ada n nampak aku kt atas 2 . . dia p ambik tangga pastu angkat aku dari pokok 2 . .hahaha malu je bila teringat balik .  . al kisahhhhh ~~~~~

tapi sekarang nie nk manjat pokok pn xreti . kalu manjat pon mybe da xley turun ,GAYAT! 

huhu . .nk putar masa jd cm zaman dolu-dolu laaaa !

mane DORAEMON nieeee +_+"""

No comments:

Post a Comment